20160609

HETKEN OLIN FYSSARI OPISKELIJA

Tosiaan jotkut varmaan muistaa kun olin ihan lähdössä saksaan vielä elokuun alussa valokuvaushommiin. Kesälläkeväällä en mihkään kouluun päässy ees pääsykokeisiin ja koitin vielä hakee avoimeen amkkiin fyssariks enkä päässy joten olin ihan justiinsa tilaamassa lentolippuja kUNNES NE SOITTI ETTÄ SAIN PERUUTUSPAIKAN AVOIMEN KAUTTA FYSSARIKS. 
IMG_0734 matoNo minähän sitten menin alle viikon varoitusajalla uuteen kouluun ja ei oo oikeesti ikinä ikinä ikinä ikiiiinä pelottanu niin paljon!!!! Se hetki kun oltiin ringissä istumassa ja kaikki esitteli itteensä. (Avoimet amkkilaiset siis kulki koko vuoden sisällä olevien fyssari opiskelijoiden mukana) AI SAATANA se oli niin kamalaa. Mietin vaan koko aamun että kuinka tällänen media assari sopeutuu näihin huippu urheilijoihin ja lukiolaisiin ällän kirjottajiin. rokkenrol pers hiarontaEn muista miten mutta kyllä minä sitten viidenkymmenen ihmisen joukosta löysin ne tärkeimmät ihmiset. thank god teille kun hyväksyitte tälläsen taidelorton oikeesti. HETI kun koulu alko oli parinpäivän päästä ensimmäinen tentti jossa testattiin luut ja ai että oli kyllä melkonen samba ramba lukee niitä latinaks ja englanniks ja suomeks kun mistään ei mitään tienny.  Tästä jatkettiin suoraa päätä anatomiaan ja fysiologiaan ja niitä tenttejä oli kuulkaas niin että meinas pää haljeta. Kärsin oikeesti jostain kulttuurishokista koko syksyn koska amis oli kyllä ihan läppä tähän verrattuna.IMG_5805
Tästä vuodesta mieleeni jäi mahdoton itseni tutkiskelu josta ymmärsin olevani aivan vitullisen erityisherkkä, en kovin äänekäs ryhmissä sekä huono vastaamaan essee kysymyksiin.perkeleMeillä oli hirveesti (niin mun mielestä) kaikennäköstä luokan edessä puhumista, ohjaamista, ryhmän kesken pohdiskeluja tms tms. Ja vaikka kuinka vihasin niitä  ja pelkäsin ja syke oli tuhat ja sata ja meinas taju lähtee joka kerta niin nyt tämän vuoden jälkeen voin sanoa että MINUA EI PELOTA ESIINTYÄ YLEISÖN EDESSÄ!!!!!!!!!!!!!!1111 koska OPIN ja TOTUIN!!! kiitos vysioterapia KIITOSIMG_5899IMG_3519Fysioterapia on niin siistiä oikeesti. Kaikista eniten mieleen jäi ryhdin tutkiminen, hieronta, uinti jossa me avustettiin kehitysvammaisia lapsia uimaan, palpoinnin opettelu, kuntosalijakso, erilaiset käytännön kokeet, kävelyn tutkiminen ja ohjaamisen harjoittelu. En oo oikeesti ikinä oppinut näin paljon vaikka uusinkin melkein joka ikisen (teoria) tentin niin tässä minä olen 60 opintopistettä kasassa ja KAIKKI TENTIT LÄPI jopa fysiologia vihdoinkin!!IMG_1156Ai että minä poika kasvoin tuon koulutuksen aikana niin paljon etten edes itse käsitä.  Oon niin ylpeä itestäni kun jaksoin vaan mennä niihin uusintoihin ja sain raportteja tehtyä ja ties mitä. Sain niin mielettömiä kokemuksia, pääsin kahteen harjoitteluun, opin niin paljon ihmisen toiminnoista ja ihmisistä ylipäätään.IMG_0552Mielettömiä ihmisiä, mielettömiä tarinoita kokeneemmilta ihmisiltä. Ai että ai että. En osaa oikeesti edes kirjottaa tästä mitään koska väännän vaan itkua. Mulla oli jopa liikunta tunneilla kivaa  ensimmäistä kertaa ikinä tuolla. Loppuvaiheilla kaikki ryhmätyöt alko sujumaan ja ehkä astuin hiukan kuorestani ulos.IMG_0760NOH. Eilen oli sitten se THE pääsykoe. Enhän minä sitten edes jatkoon päässyt ensimmäisestä osiosta. No itkut ei auta olin onnekas jo että pääsin edes vuodeksi jos en koskaan elämässäni fyssarikouluun pääse. Epäreilultahan tää nyt tuntuu ja harmittaa ja ikävä kaikkia. Kiitos kaikille jos joku fyssari sattuu tän lukemaan ja yyyyy minulla on niin ikäävä että en pysty.  MUTTA MINÄ YRITÄN VIELÄ VAIKKA TUHAT VUOTTA ETTÄ PÄÄSEN FYSSARIKSI!!1

Ps!! Te kaikki ujot introvertit!!! TE PYSTYTTE MIHIN VAAN!!!! MAY THE FORCE BE WITH YOU

4 kommenttia:

  1. Ihana teksti, hyvä Emmi! You go girl!

    VastaaPoista
  2. vau mite ihanasti kirjotit. älä tosiaa luovuta!

    VastaaPoista